Afasi&Filthy Ft. Snook - 1990 Nånting

Fightas med mamma pappa brorsan och kivas med systrarna
och jag rockade säkerhetsnålar i midjan på byxorna
jag var sexfixerad trots att brudar inte existerat
och varenda jävla tjej jag haft är preskriberad
mitt liv var regisserat för kids som hängde i sandlådor
i blöja, galonisar med techniclego och transformers
slängde armbågen men började grina på mördarmovies
men gjorde mig välförtjänt av veckopeng och lördagsgodis
jag är skittight nu men ni har inte hört det första
det var på den tiden jag kunde mörda för mina turtlesgubbar
snorungar vi skämtade tills vi fick magknip
och jag ock Pablo blev alltid hämtade sist på fritids

Kanske är det bäst att jag skriver en bok
om mitt vilda svenneliv innan jag blir Khilen i Snook
men tills dess försöker jag söka Khilen
och han finns på ett disco där axe blandas med rök ifrån rökmaskinen

Min pappa var störst och starkast, back in the days
smygkikade in på tjejernas, back in the days
fejkade mitt målbrott det var back in the days

Yo! MTV-raps Banana skids McGyver
Fruit of the loom HB bröst och butterflyer
palla äpplen handen på rumpan och BMX
1990nånting det var back in the days

Hakuna matata storyn om Ray som unge
back in the days homie långt innan lejonkungen
Kenyanernas egna Mowgli
sprang halvnaken barfota på bakgator i Nairobi
dansa som Michael Jackson jag var kung på att spela kula
pangade Tetra-pak snurra flaskan med heta brudar
räknade pengar i bugg hustlade cash och samlade burkar
blev pimp numero uno när jag la handen på rumpan

Herbert grundade sin ölmage på chips
när jag vägrade äta allt ifrån grönsaker till fisk
klassdisco med nån brud som frågade lov om en dans
rodnade ibland och stamma när hon frågade chans

jag var Boobi, en kort tjockis som lekte med barkbåtar
mitt liv har varit som hämtat ur Peter Lemarc-låtar
14 torska oskulden på världens bästa liv
Cilla vila i frid vi kanske syns i vårt nästa li

Första gången en tjej frivilligt visa brösten
alla jams på stan men främst Phonetiks freestyle sessions (tiggedytight!)
älskar mitt sjätte sinne man
jag var kär i Kim och svenska rim blev jätteinne

thats right, back in the days man levde för att digga Petter
samtidigt som jag förstörde mitt liv med cigaretter
gillar du hålligången, brukar du dölja din morgonbånge
väntar du också fortfarande på polisonger

Sköt med ärtor rände runt och pantade tomburkar
och började högstadiet med massa pantade bondlurkar
blandade en häxa och mixa med juice i läsken
när vi samlades de flesta och gitta till fjortisfesten
fem casanova med gasen i botten men med kasst med lover
hookade kvinnor och käkade makaroner
hylla min ungdom dabaradibidibidobedam
lukta på långfingret och somna in i ett tält på Norderstrand

Yo! MTV-raps Banana skids McGyver
Fruit of the loom HB bröst och butterflyer
palla äpplen handen på rumpan och BMX
1990nånting det var back in the days

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0